Tıkla Ara

Günlük 10 Bin Adım Atarak Fit Kalınır Mı?

Selamun aleyküm fitcevap.com takipçileri ben özgür mustafa geldeç, bugün sizlerle beraber telefonlarımızda veyahut akıllı saatlerimizdeki “günlük 10 bin adım at fit kal“ uydurması hakkında bilgi edineceğiz.

Günlük 10 Bin Adım Atarak Fit Kalınır Mı?

Konumuza geçmeden önce sizler için özenle hazırlamış olduğum bu videoların hakkını vermek için beğen butonuna basmayı ve kanala abone olmayı unutmayın.

Evet arkadaşlar , günümüzde bir çok insan zayıflamak için bin bir türlü şey denerken , aslında en başta telefon ve akıllı saatlerdeki , uygulamaları kullanarak “ şu kadar adım attım “ “ şu kadar kalori yaktım vs gibi “ şeyler ile gaza gelmeye çalışıyorlar. İşe yarıyor mu ? Evet elbetteki işe yarıyor fakat bu verilen veriler ne kadar doğru ? Önemli olanda burası , zira bir çok kişi bunları kullanırken bir yandan da kilosunu kontrol ediyor ve bir süre sonra “ yahu ben günde 10 bin adım atıyorum nasıl oluyorda hala zayıflayamıyorum “ diyorlar. Aslında bunun nedeni , kullanmış olduğumuz teknolojik ürünlerin dandik olması veya tam anlamıyla bu adımları ölçerken çeşitli parametlereri göz önüne almadan ölçüm yapmalarından kaynaklıdır. Çünkü bir çok telefon ve akıllı saat , sizin adımlarınızı sayarken , bunu koşarken mi yaptınız , yürürken mi yaptınız , eğer yürürken yaptıysanız bunu merdiven çıkarken mi yaptınız yokuş inerken mi yaptınız , veyahut koşarken yaptıysanız , bunu hangi tempoda yaptınız , hızlımı yoksa yavaşmı , vs gibi bir çok faktörü göz önünde bulundurmadan yapmaktadır. Hatta gayet kaliteli ve pahalı olan bazı saatler bile yürüme olayını sizin kolunuzun hareketi ile bağdaştırdığından dolayı – ki bunu yapmasının nedeni insanların yürürken kollarının ileri geri sallanmasından dolayıdır , fakat siz normal şartlarda otururken bile kolunuzu hareket ettirdiğinizde bunu sanki adım atmış gibi sayabilir.

Velhasıl kelam , ben bu tarz teknolojik ürünleri, çeşitli çeşitli markalardan çokça kullanıp test etmiş biri olarak şunu söyleyebilirim ki, eğer zengin değilseniz , dandik ürünlere para vererek paranızı çöpe atmayınız, çünkü işinizi görmeyecek ürünler sizin moralinizi daha çok bozacaktır.

Peki adım atma sayısı ile alakalı olarak biz neler yapmalıyız ?

Arkadaşlar Öncelikle şunları net olarak bilmemiz gerekiyor , sedanter bir birey ortalama olarak günde 3 bin ile 5 bin adım arasında bir adım atar , az biraz hareketleri olan bir birey ise 5 bin ile 8 bin adım , hareketli olan bir birey ise 8 bin ile 12 bin bazen 13 14 bin adıma kadar çıkar , yapılan araştırmaların sonucu olarak ortalama rakamlar bunlardır.

Peki burda adım atarken yani 10 bin adımı her ne şekilde atarsak atalım aynı kaloriyi mi harcamış oluruz ? tabiki hayır. Lafı çok fazla uzatmadan ve sizi daha fazla sıkmadan hemen sonuca geleceğim , eğer ki biz hareketli bir birey isek ortalama olarak 10 – 15 bin adım atacağımızı varsayarsak bunun en az 3 te 1 ini çok ciddi anlamda egzersiz yaparmışçasına atmamız gerekiyor. Yani 15 bin adımın 5 bin adımını çok ciddi anlamda koşu veyahut bir çok değişik antrenman yaparken atmamız gerekiyor ki bir işe yarasın. Yani siz 10 bin adım atmayı kendinize hedef olarak seçtiyseniz bunun en az 2 – 3 bin adımını egzersiz ortamında gerçekleştirmeniz gerekiyor. Yoksa bunların size pek bir faydası olmaz.

Peki egzersiz adımlarını nasıl doğru şekilde ölçebiliriz ?

Burda direkt şu markayı alın diyemicem fakat , koldan ölçen saatler yada telefon ile bunları yapmanızı önermiyorum , ayak bileğine takılan veya bele takılan hassas ölçüm yapabilen gps ve hız kontrolü olabilen aparatları olan saatler almanızda  fayda var , tabiki bu saatler çok ciddi pahalı onuda söylemeden geçmeyelim. Benim size tavsiyem , telefon ve normal akıllı saat kullanacaksanız 10 bin adım attığınızı söylüyorsa siz 3-5 bın adım daha atın işinizi sağlama alın 😊

İnşallah bu video/makale sizlere faydalı olmuştur arkadaşlar, videonun/makalenin hakkını vermek için kanala abone olmayı, videoları beğenmeyi ve makaleyi paylaşmayı ihmal etmeyin.

Esselamu aleykum ve rahmetullah.

Özgür Mustafa Geldeç Hakkında

10+ Yılın Üzerinde Fitness Antrenörlüğü ve Spor Salonu İşletmeciliği İle Sayısız Sertifika Sahibi , Marka Tescilli Patentli Türkiye'nin ilk uzaktan pt antrenörü.

İlginizi Çekebilecek Yazılar
FitCevap'ta okuduğunuz yazılar ve rehberlere göre derlenmiş ilginizi çekebileceğini düşündüğümüz bazı yazılar...
© 2019 FITCEVAP · Tüm hakları saklıdır.